Sexy sunrise on the beach soap

sexonthebeachsoap

Ben vanavond de keuken in gedoken voor weer een zeepje te maken. Dit is een kleine batch, omdat ik wat wilde uittesten. Ik heb voor deze batch huis aan tuin kleurstoffen gebruikt. Het gele is geel geworden door de oranje palmpit olie en het bruine/rode wat op het gele zeep kleurtje ligt, heb ik donkerder gekleurd met paprikapoeder ^^. Ik moet zeggen, ik sta versteld. Ziet er echt mooi uit. Het is een vegan zeepje en bevat: sojaolie, kokosolie, palmpitolie en castorolie (wonderolie). Op geur gebracht met geurolie van White Musk, Lemon Grass, Kersen en Sinaasappel. Ik weet dat de kersen een beetje appart overkomt, maar geloof me het ruikt lekker fris/zoet. Ik ben nog niet uit de naam. Sexy sunrise on the beach schoot door mijn hoofd...hahaha vind het wel grappig. Maar ik wil jullie eerlijke mening! Kan ik dat doen een zeepje zo noemen of zeggen jullie...Bar ieuwww...andere naam! Jullie mogen meedenken, zal ik leuk vinden. Het is dus een tropisch achtig geurtje, fris zoet en de kleur van het zeepje wordt gelig/oranje/roodachtig.

Edit De volgende dag!
Eigenlijk moet je je zeep voor 24 - 48 uur met rust laten. Dit is een kleine batch en eigenlijk had ik haar tot 24 uur willen laten liggen, maar ik dacht dat de zeep mislukt was. Schatje Schatje zei, dat het naar kaars rook! Ik: "Kaars???^^". Dat was gisteravond. Ik vond dat het diep naar kers rook. Ik rook geen White Musk, geen Lemon en geen Sinaasappel, wat ik zo superrr jammer vond. Hoe kan dat nou weer. Ach dat heb je met CP, dat kan echt alle kanten op gaan. Dus vandaar ik om 12.00 zonet niet meer kan wachten. Mijn malletje voelde koud aan, dus het gellen was klaar! Ik bekeek het zeep even heel goed, volgens mij kan ik beginnen met snijden! Zeepje was klaar, maar had nog wel een paar uur zo even zonder mal mogen blijven staan, maar omdat ik dacht dat het mislukt was, kon ik niet wachten. Dus ik trek het bakpapier van mijn zeepje af en er komt een lucht op me af!! Vlinders, hartjes...engeltjes!! Weet ik veel, maar ik rook Citrus!! White Musk!! En een vleugje kersen!!!! En de kleur past precies bij de geur!! Het is gelukt!!! Nu nog kijken hoe ze de 6 weken kuren door komt. Nu ga ik door het huisje heen en er staat een Lavendel/eucalyptus zeepje op de planning. Lavendel is voor rust en ontspanning en de Eucalyptus verfrist zo heerlijk. De zeep ga ik decoreren met Lavendelbloemetjes en paarse glitters!

sexysunriseonthebeach_gesneden

Ohw!! Weet je wat grappig is, ik heb gelezen dat de rode palmpit olie (wat ik gebruikt heb in het recept, vandaar de oranje kleur!) goed is voor een zonnebrandhuid...vind je het niet toevallig hoe ik het zeepje genaamd heb en dan de zonnebrand! Ik wist dat niet eens...schijnt dat de gewone palmpit olie dezelfde eigenschappen heeft, maar vond het toch geinig!

Nu staan er 3 zepen te drogen

De Kokos-choco-vanille --> Die ik heel licht vind ruiken, maar dat zullen de mensen heerlijk vinden, die niet van te diepe of sterk ruikende zepen houden. Dit is een zeepje die ik niet nog een keer maak. Vind het zelf te licht geuren. En komt niet in mijn collectie terecht. Zal een uitdeelzeepje worden. 6 januari klaar.

De Smurfenzeep voor echte mannen --> Ruikt echt super geweldig! Naar Calvin Klein en Sandalhout. Super!7 januari klaar.

0 Responses on "Sexy sunrise on the beach soap"

Een reactie posten